1-3 ARBEJDSDAGE30 dages returretPrisgaranti

Koden: Summer10 giver dig 10% ekstra rabat!

Frågar & Svar

Her finder du en liste over de mest almindelige spørgsmål og svar. Hvis du ikke finder svaret på dine spørgsmål, kan du selvfølgelig kontakte vores kundeservice på [email protected] eller telefon 78 77 88 00.

Om Sportamore

Hvilke åbningstider har Sportamores kundeservice?

Vores telefon (78 77 88 00) er åben mandag-torsdag mellem kl. 10.00 og 12.00. Du kan også kontakte kundeservice via e-mail. Send en besked til [email protected] eller via kontaktformularen på hjemmesiden.

Har i en butik jeg kan besøge?

Nej, vi har på nuværende tidspunkt ingen fysisk butik.

Hvordan får jeg information om Sportamores tilbud og nyheder?

Den bedste måde at få rabatkoder og nyheder på er ved at abonnere på vores nyhedsbrev. Det kan du gøre ved at skrive din e-mailadresse i feltet ved “Sportamores nyhedsbrev” nederst på vores hjemmeside og klikke “Registrer”.

Bestillingsspørgsmål

Hvordan bestiller jeg fra Sportamore?

Du kan bestille direkte på www.sportamore.dk. Er du ny kunde og vil vide mere detaljeret om hvordan et køb går til, kan du læse mere under “Almene vilkår”.

Hvordan fungerer jeres ordrebekræftelse?

Når du har foretaget en bestilling, sender vi en ordrebekræftelse til din e-mail, og den fungerer også som kvittering. Den er samtidig en garanti for at dit køb er gået igennem. Det er derfor vigtigt at du oplyser korrekt e-mailadresse i kassen. Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse indenfor en halvtimes tid efter din bestilling, må du endelig kontakte vores kundeservice.

Hvordan kan jeg se status på min ordre?

Når vi har modtaget din ordre, sender vi en ordrebekræftelse via e-mail. Når vi sender varene fra lageret får du en ny e-mail. I denne e-mail finder du et link til Track & Trace, hvor du kan se status på din levering og hvor langt forsendelsen er kommet i forløbet. Notere at vores pakker sendes fra vores lagerhus i Stockholm. Først når pakken er nået frem til dejlige DK, vil der dukke op informationer i Track n Trace.

Jeg har problemer med at gennemføre min bestilling. Hvad går der galt?

Kontrollér at alle oplysninger er udfyldt korrekt og at du opfylder de krav der gælder for den valgte betalingsmetode. Kan du ikke gennemføre bestillingen eller er du i tvivl om den er gået igennem, er du meget velkommen til at ringe eller skrive til os eller vores samarbejdspartner Klarna. Så hjælper vi dig.

Kan jeg selv tilføje/ændre min ordre?

Nej, desværre kan der ikke foretages ændringer online, men skriv eller ring gerne til vores kundeservice, så vil vi gøre hvad vi kan for at løse det.

Kan jeg afbestille min ordre?

Hvis du kontakter os, kan vi undersøge hvor langt din ordre er kommet i processen, og kan det lade sig gøre at annullere din bestilling, så gør vi det. Er den allerede sendt afsted, har du altid gratis retur, men det er vigtigt at du henter din pakke for at undgå en bøde for uafhentet pakke.

Hvordan fungerer 3 for 2?

Ved benyttelse af denne kampagne, er det den billigste vare der udgør rabatten på hele købet. Hvis du f.eks. har købt tre varer, der koster henholdsvis 100 kr., 150 kr. og 250 kr., så udgør den billigste pris (de 100 kr.) 20% af den samlede sum (500 kr.). De, i dette tilfælde, 20 % bliver fratrukket prisen for alle tre varer, så det endelige beløb for ovenstående eksempel bliver 400 kr.

Betalingsspørgsmål

Hvad indgår i prisen på produkterne?

Priserne er i danske kroner og inklusiv moms og fragtomkostninger, medmindre andet er anført. Øvrige omkostninger er opsætningsgebyr ved delbetaling (Klarna) og et gebyr for uafhentet pakke (299 kr.).

Hvilke forskellige betalingsmetoder findes der?

Sportamore tilbyder tre forskellige betalingsmuligheder: kortbetaling, fakturabetaling og delbetaling. Samtlige betalinger sker krypteret via Sportamores samarbejdspartnere - Klarna. For mere detaljeret information læs vores afsnit om betaling under “Almene vilkår” eller på Klarnas egne hjemmeside; Klarna.com/dk/.

Er det sikkert at betale med kort?

Alle kortbetalinger sker via vores samarbejdspartner Klarna. Al overførelse af information sker i krypteret form og vil ikke deles men andre parter. Ved kortbetaling oplyses kortnummer, kortetes gyldighedstid, CVC-kode samt for visse Visakort en Nets/NemID-kode. Ved øvrige betalingsmetoder kan du spørges om CPR-nummer.

Hvordan fungerer fakturabetaling?

Det er gratis at vælge fakturabetaling. Når vi sender din bestilling, får du en faktura sendt til din e-mail. Fakturaen har en betalingsfrist på 14 dage, og der tilkommer ingen fakturaafgift, såfremt fakturaen betales rettidigt.

Hvorfor spørger I om mit CPR-nummer?

Væljer du at betale med faktura kan Klarna behøves spørger efter dit CPR-nummer. Det bruges som et ekstra sikkerheds-trin og som en måde at identificere dig som kunde. Dine oplysninger vil ikke deles med andre parter. For flere informationer kan du læse Klarnas databeskyttelse her: https://www.klarna.com/dk/databeskyttelse/

Jeg har betalt med faktura og sendt nogle varer retur. Kan jeg bare betale for varerne jeg har beholdt?

Når vi har modtaget og behandlet din retur, giver vi Klarna besked og så modtager du en opdateret faktura. Det er vigtigt at du venter med at betale til du modtager denne. Ellers registrerer Klarna automatisk en delbetaling og så bliver din faktura lavet om til Klarna konto og gebyrer tilkommer.

Hvad gør jeg, hvis jeg har sendt en vare retur og har valgt at betale med faktura?

Det er vigtigt at du kontakter Klarna og oplyser om din retur. Så vil Klarna kunde pause din faktura, imens vi venter på at returen skal behandles. Du kan ellers risikere at få en rykker, der vores returprocess tar normalt mellem 10-14 hverdage. Du finder deres kundeservice her: https://www.klarna.com/dk9922314/kundeservice/

Hvordan fungerer min rabatkode/rabatkupon

Når du har modtaget en rabatkode, skriver du den ind i det tilegnede felt ved kassen og trykker “bekræft”. Du får direkte respons på om din kode er gyldig eller ej. Hvis du efterfølgende lægger flere varer i indkøbskurven som rabatkoden også gælder på, bliver rabatten også trukket fra disse varer.

Hvordan fungerer jeres prisgaranti?

Pirsgaranti gælder på vores egne hjemmeside indenfor 7 dage efter at du har lavet din bestilling. Hvis du har fundet en billigere pris hos en anden dansk butik, er du også velkommen til at kontakte vores kundeservice. Så skal du nok få glæde af tilbudet.

Leveringsspørgsmål

Hvor lang er leveringstiden?

Vi leverer varerne inden for 1-5 arbejdsdage fra bestillingen er lavet. Undtagelsen er hvis produktet er en bestillingsvare der skal sendes direkte fra leverandøren - der står leverancetiden til mellem 5-10 hverdage. Du kan se specifike informationer ved vær produktinfo. Hvis du ikke har modtaget din pakke indenfor tiden er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Hvordan bliver min vare leveret?

Der findes tre leveringsalternativer. Du kan vælge at få din pakke leveret med Bring til nærmeste posthus gratis eller direkte til adressen mod et gebyr på 49 kr. V tilbyder også Budbee hjemmelevering (mellem kl. 17.00-22.00), for et gebyr til 9kr. Læs mere i afsnittet “Levering” under “Almene vilkår”.

Hvad koster fragt?

Hvis ikke andet oplyses, er der gratis fragt på varen. Vælger du hjemmelevering koster det 49 kr med Bring, eller 9kr med Budbbe. Du har også mulighed for at returnere varen uden omkostninger.

Hvor langt er min pakke kommet?

I den mail du fik, som bekræftede at din pakke er blevet sendt afsted fra vores lager, findes der et link til Track & Trace. Klikker du på dette link, dukker der to pakkenumre op, og her kan du spore hvor langt din forsendelse eller retur er kommet i forløbet. Hvis du har valgt Budbee levering, vil der kun være et sporingslink til din retur i mailen. Budbee vil i stedet kontakte dig vedrørende din leverance per SMS, ligeså snart pakken er kommet ned til DK.

Hvordan ved jeg hvornår pakken kan afhentes, og hvor kan jeg hente den?

Når din pakke kan afhentes, får du en SMS på det mobilnummer du oplyste ved bestillingen. Her fremgår det også hvor du kan hente din pakke og hvilke åbningstider dit ombud har. Når du henter din pakke, skal du fremvise SMS’en fra posten samt gyldigt ID. Modtager du ingen SMS så ring eller skriv til os!

Hvor længe ligger pakken hos ombuddet, inden jeg skal hente den?

Du har 14 dage til at hente pakken fra den er ankommet til posthuset eller pakkeboksen. Herefter sendes pakken retur til Sportamore, og vi opkræver et gebyr på 299 kr. for håndtering af uafhentet forsendelse.

Hvordan ved jeg hvornår min pakke kommer, hvis det er hjemmelevering?

UPS gør i alt tre leveringsforsøg og ligger en seddel i din postkasse for hvert forsøg, hvis du ikke er hjemme til at tage imod din pakke. På sedlen er der oplyst kontaktinformationer og hvordan du hos UPS kan aftale en bestemt tid, hvor de skal komme.

Leverer I til Grønland og Færøerne?

Nej, det har vi desværre ikke mulighed for.

Retur og reklamationer

Hvordan gør jeg, hvis jeg vil returnere en vare?

Du har mulighed for at sende hele forsendelsen eller dele af den retur inden for 30 dage. Med din forsendelse får du med to papirer som du kan anvende. Retursedlen udfylder du årsag for returen og putter i posen, og fragtsedlen klistrer du udenpå pakken ovenpå den gamle. Aflevere derefter pakken til et Bring Pick-up point eller SwipBOX, og husk kvitteringen. Du kan se alle mulige pakkeshops på Bring.dk/kort. Tilbagebetaling eller bytte sker inden for ca 2-3 uger fra vi har fået din vare i uanvendt og uforandret stand og med original emballage. Derefter vil du få en bekræftelse sendt til din mail når alt er klart. Det er ikke muligt at returnere hygiejneartikler som f.eks. undertøj og badetøj, hvis forsejlingen er brudt. Er du usikker og har spørgsmål, så kontakt gerne vores kundeservice.

Hvor langt er min retur nået?

Anvender du den returfragtseddel, du fik med i din pakke, så kan du spore hvor langt din returpakke er kommet og om vi har modtaget den. I den e-mail du fik om at din pakke var blevet sendt afsted findes der et link til Track & Trace. På Track & Trace er der angivet to pakkenumre. Det ene er for forsendelsen og det andet for returen. Klikker du på det for returen, kan du følge din returpakke. Fra vi har modtaget din pakke går der ca. en uge til den er behandlet.

Min retur-/fragtseddel mangler. Hvad gør jeg?

Kontakt kundeservice, så skal vi nok sende dig nogle nye papirer. Du skal ikke betale for fragten selv, da vi så ikke har mulighed for at returnere fragtomkostningerne eller spore pakken. Send ikke pakken per efterkrav. Ved returforsendelser, er det kunden som har ansvaret for pakken og dens indhold.

Min vare var beskadiget ved ankomst. Hvad gør jeg?

Sportamore har ansvaret for produkter som bliver beskadiget eller forsvinder under transporten på vej kunden. Ved modtagelse af varen er det vigtigt at kontrollere at varen ikke har nogen transportskader. Anmeld transportskader direkte til Sportamores kundeservice og sørg for at have dokumentation f.eks. i form af et billede.

Hvordan gør jeg hvis jeg vil reklamere over en vare?

Sportamore følger forbrugerkøbeloven og de anbefalinger der gælder for reklamation. Kun oprindelige fejl omfattes af reklamationsretten. Derfor gælder reklamationsretten ikke på fejl, der er forårsaget af normal slitage. Gem ordrebekræftelsen som kvittering på din vare. Kontakt kundeservice pr. telefon eller e-mail så finder vi en løsning.

Sikkerhed og teknik

Anvender Sportamore Cookies?

Ja, Sportamore anvender cookies for at give besøgende tilgang til forskellige funktioner. Vil du læse mere, så gå ind på fanen cookies.

Hvordan fungerer sikkerheden på Sportamore.dk?

Sportamore følger de krav om sikkerhed der stilles, når det gælder betaling. Håndtering af dine oplysninger bliver krypteret under SSL (Secure Sockets Layer). Alle oplysninger i forbindelse med vores betlinger behandles af vores samarbejdspartner, Klarna. Ingen kortoplysninger vil deles med andre parter, inklusive Sportamore. Vi følger personoplysningsloven, (PUL) og behandler dine personlige data i overensstemmelse med specifikationen i vores betingelser og vilkår.